6 minut denně. 3 dny v týdnu.
Viditelné výsledky

The Powerspin® effect

Powerspin je cvičební pomůcka, která se skládá z kruhového tubusu, uvnitř něhož se točí ocelová kulička, která poskytuje silný izometrický odpor a zapojuje svaly horní poloviny těla. Chytněte Powerspin a ihned ucítíte, že svaly pracují – čím rychleji se kulička točí, tím je cvičení těžší. S každou otáčkou se vaše svaly okamžitě zatínají. Vaše ruce budou pevnější, záda a ramena posílena a břicho vyrýsované. Powerspin je velmi efektivní a pálení ve svalech pocítíte již za 20 sekund. Jak dlouho a rychle budete točit, záleží pouze na vás a vaší fyzické zdatnosti, ale výsledky jsou 100% zaručeny. Stačí jen vzít do ruky a točit, je to snadné pro každého.


Silné předloktí

Pevný biceps

Vyrýsované břicho

Zpevněná prsa

Posílená ramena

Pevný triceps

  • IMG_2017
    Powerspin ve Žlutých lázních
  • Powerspin TV ad
    Powerspin v zákulisí
  • kypr1
    Powerspin na Kypru
?Jak Powerspin funguje?
Powerspin je cvičební pomůcka, která se skládá z kruhového tubusu, uvnitř něhož se točí ocelová kulička, která poskytuje silný izometrický odpor a zapojuje svaly horní poloviny těla. Ocelová kulička je potažena jemnou gumou pro snížení hluku během točení. Chytněte Powerspin a ihned ucítíte, že svaly pracují – čím rychleji se kulička točí, tím je cvičení těžší. Vaše ruce budou pevnější, záda a ramena posílena a břicho vyrýsované – bez ohledu na vaši aktuální fyzickou zdatnost. Uživatelé Powerspinu mohou sledovat úvodní 6minutové cvičební DVD, které je součástí každého balení. K dispozici je 6 hlavních cviků, které byly vytvořeny tak, aby se každý cvik soustředil na jednu svalovou partii. V závislosti na rychlosti točení, době točení a stravě uživatele, může být Powerspin používán za účelem zpevňování nebo budování svalů; a) malá rychlost/nízká intenzita točení až do 45 sekund především zpevňuje paže a břicho b) vysoká rychlost/rychlé točení na více než 60 sekund pro každý cvik rozhodně zvětší objem svalové hmoty.
?Nedokážu Powerspin roztočit.
Technika jak roztočit kuličku ve vašem Powerspinu je ve skutečnosti velmi jednoduchá. Dá se přirovnat k pohybu, který děláte, když se snažíte odstranit úpornou skvrnu nebo když nanášíte vosk na karosérii svého auta.
?Nic necítím ani po 60 vteřinách
Stejně jako s posilovacími stroji, tak i s Powerspinem můžete pracovat v tempu, které bude mít na svaly velmi malý vliv. Pokud jste schopni točit s Powerspinem po dobu 30 sekund aniž by docházelo k výraznému pálení, tak je to buď proto, že netočíte správně, nebo točíte příliš pomalu (přečtěte si prosím „Nedokážu Powerspin roztočit“ a ověřte si správnost techniky točení).
?Kdo může Powerspin používat?
Na rozdíl od činek, Powerspin nabízí variabilní odpor a mohou ho používat lidé jak mladí, tak starší, zdraví nebo hendikepovaní, ve stoje nebo z invalidního vozíku – neexistuje žádné omezení. Odpor generovaný Powerspinem je přímo úměrný rychlosti, kterou uživatel dokáže roztočit kuličku uvnitř trubice. Powerspin může stejně snadno používat 65letá dáma, která se zotavuje po zlomenině končetiny a cvičí při sledování televize nebo squashový hráč, který může Powerspin používat jako zahřívací cvičení než jde na kurt. To vše závisí na vašem cvičebním cíli a rychlosti točení (Poznámka: stejně jako u všech forem fyzického cvičení doporučujeme, abyste se poradili s lékařem, pokud máte jakékoliv pochybnosti o vaší fyzické kondici. Toto cvičební zařízení se nedoporučuje u osob trpících srdečními onemocněními nebo vadami).
?Jak dlouho by mělo trvat cvičení s Powerspinem?
Vše záleží na vašich osobních cílech. Jsou tři hlavní typy uživatelů Powerspin®:
1) Lidé, kteří chtějí mít posílené a zpevněné svaly (bez nabývání na objemu svalů) – obvykle ženy
2) Lidé, kteří chtějí budovat svalovou hmotu a rýsovat svaly – obvykle muži
3) Lidé, kteří rehabilitují po svalových nebo kosterních zraneních – obě pohlaví

1) Zpevněné a posílené paže
Do této kategorie patří hlavně ženy, které potřebují zpevnit povolené tricepsy (Bingo wings), břišní svaly a tolik potřebné bicepsy. Tato skupina nemá zájem o nabývání svalové hmoty (ve skutečnosti se tomu většina žen úplně vyhýbá). Pro tento případ doporučujeme Powerspin používat ve středním až rychlém tempu (přibližně na 70-75% maximálního výkonu) po 20 sekundách, následuje 20 sekundová pauza. Opakujte celkem 2 minuty na každou paži. To znamená 3 x 20 sekund mírné intenzity točení a 3 x 20 sekund pauza. Je to forma intervalového tréninku, kde je posilování a odpočinek v poměru 1:1, což je výborné pro ty, kteří nechtějí budovat svalovou hmotu, ale pouze vytvarovat a zpevnit. V takovém intervalu postupujte u všech šesti Powerspin cviků s intenzitou maximálního výkonu 75%.

Chcete-li zlepšit celkovou kondici pomocí Powerspinu, doporučujeme dobu točení vždy o kousek prodloužit. Jelikož si vaše svaly při pravidelném točení zvyknou, bude trvat déle, než se vám začne kyselina mléčná vyplavovat do svalů. Jakmile se začne zlepšovat vaše kondice, budete moci točit až 60 sekund bez přestávky. Ideální intervalový trénink je v poměru 2:1 nebo dokonce 3:1. Vaším cílem tedy je točit 40 nebo 60 sekund s následnou 20 sekundovou pauzou. Jakmile se dostanete do této úrovně (a přitom budete stále točit na 75%) všimnete si výrazného rozdílu ve vzhledu vašich paží a bříška. Samozřejmě nezapomeňte, že jako s každou jinou formou cvičení je potřeba dbát na správný přísun kalorií. Pokud budete přijímat vyšší množství než je vaše doporučená dávka, budete sice fit, ale vaše tělesná hmotnost se bude zvyšovat.

2) Budování svalové hmoty
Cvičení s Powerspinem je formou izometrického cvičení, které je vysoce efektivní při nabírání a rýsování svalové hmoty. Izometrické cvičení se liší od izotonického (konveční činky, posilovací stroje atd.) především v tom, že jde o statický pohyb, při kterém se zapojuje mnohem vyšší procento svalových vláken a v důsledku toho může sval pracovat tvrději, v daleko kratším čase než pomocí konvečních metod cvičení. Osoby, které chtějí využít Powerspin pro budování svalů by měly točit na 90-95% svého maximálního výkonu a pokusit se vydržet točit 30-40 sekund pro každý cvik s 20 sekundovou pauzou. Opakování série provádějte 3-5krát. Nenechte se zmást, tento trénink s Powerspinem vyplaví kyselinu mléčnou a doslova vznítí svaly v pažích, ramenou, hrudníku i na břiše, tak, jak jste v posilovně za tak krátkou chvíli nezažili. S Powerspinem je odpor vždy stálý a hladký, závisí na vlastním výkonu, který generuje sílu odporu. S činkami se odpor mění v průběhu celého opakování. Pro maximální účinek (Biceps burner) uchopte tubus z vnější strany oběma rukama, držte lokty pevně u těla ve vodorovné poloze.
Pokud budete točit na 90% svého maxima, ucítíte pálení ve svalech za pár sekund. Je potřeba vytrvat v rotaci ještě 20 sekund a vaše svaly začnou pumpovat…. za dalších 10 sekund se začnete modlit, aby to bylo za vámi. Odpor Powerspinu se nemění a celý princip posilování závisí na vaší výdrži, dokud nepřestanete.
Opakujte 2 x 20 sekund a pak ještě 3 x 40 sekund (pokročilý mohou 3 x 60 sekund). Pokud máte pochybnosti o vašem zdravotním stavu, raději se před použitím Powerspinu poraďte se svým lékařem.

3) Zranění a rehabilitace Tím jak se kulička točí uvnitř Powerspinu je vytvářen hladký odpor, který je přímo úměrný síle uživatele. Powerspin je proto úžasný také jako rehabilitační pomůcka: a) Na rozdíl od činek, s Powerspinem posilujete, až když kuličku roztočíte. Proto, pokud máte například poraněné rameno (natržené šlachy, tenisový loket nebo čerstvě zahojenou zlomeninu), můžete jednoduše točit velmi velmi pomalu, kdy budete generovat pouze minimální odpor a vyhnete se tak nepříjemné bolesti v poškozené tkáni. Když začne krev proudit do paže/zápěstí a svaly i šlachy se začnou zahřívat, můžete postupně zvyšovat rychlost točení (s ohledem na vaše zranění) tím se postupně dostanete opět do kondice. Odpor zvyšujte vždy přiměřeně.
V tomto ohledu je Powerspin jako činka s otáčkoměrem, vždy si můžete zvolit zátěž, podle rychlosti roztočení kuličky. Neexistuje riziko, že by byl Powerspin pro vás moc těžký, vždy je posilování pod vaší kontrolou.
b) Bylo vědecky prokázáno, že izometrické cvičení (typ cvičení s Powerspinem) napíná svalová vlákna na rozdíl od šlachového cvičení a díky tomu, je přínosné k rehabilitaci svalových vláken způsobených tradičním izometrickým cvičením (vzpírání).
To je velmi důležitá výhoda pro ty, kteří se zotavují po chirurgickém zákroku a ošetřují jizvy kolem velkých kloubů jako je loket, který je sám o sobě důležitý při cvičení horní poloviny těla pro v běžném izotonickém cvičení… Pokud jste někdy zkoušeli zvednout činku, třeba i lehkou, po zranění RSI v lokti, tak víte, že to hodně bolí a váš trénink je celý narušený a nejste schopni správně provést většinu hlavních cviků (rozpažování v leže, biceps curl, přítah na triceps, tlaky na hrudník, přítahy). Oceníte tedy masivní výhodu Powerspinu a budete schopni zpevňovat s rychle roztočenou kuličkou nebo rehabilitovat biceps a triceps – opravdu to funguje.